- Kasım 28, 2024
- Google Reklamları
Online mecralarda gezinirken, bir anda kendinizi takip ediliyormuş gibi hissettiniz mi? “Neden bu markanın reklamı karşıma çıkmaya başladı?” sorusunu kendinize sormuşsunuzdur. Çok şaşırtıcı bir durum olarak görünse de bu durum çok basit ve mükemmel bir pazarlama stratejisidir. Türkçe karşılığı Yeniden Pazarlama olan Remarketing stratejisi. Şimdi içeriğimizde Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir? Nasıl yapılır? sorularından bahsedeceğiz.
Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir?
Yeniden pazarlama, bir mal veya hizmetin tanıtımını yapmak ve satışları artırmak amacıyla daha önce ilgilenmiş veya etkileşimde bulunmuş kişilere yönelik gerçekleştirilen bir pazarlama stratejisidir. Remarketing (yeniden pazarlama) nedir? sorusuna bu şekilde cevap verilebilir. Yani, potansiyel müşterilerinizle daha önce temas kurmuşsanız veya web sitenizi ziyaret etmişlerse, bu kişilere tekrar ulaşmak ve onları yeniden çekmek için kullanılan strateji olarak adlandırılabilir. Son dönemin en popüler dijital pazarlama stratejisi olan yeniden pazarlama, markalaşmak isteyenlerin bir numaralı tercihidir. Peki, bu stratejinin ne gibi avantajları bulunur?
Yeniden Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?
İşletmeler için bu stratejiyi kullanarak, dijital reklamcılıkta son derece büyük avantajlar elde edebilirler. Ayrıca son derece dikkatli kullanılması gereken bir strateji olduğundan, uzman ajanslardan bu konuda destek alarak ilerlemek en doğrusu olacaktır. Peki, yeniden pazarlamanın avantajları nelerdir?
Hedeflenmiş Misafir ya da Müşteriler
Yeniden pazarlama, daha önce ilgi göstermiş veya etkileşimde bulunmuş kişilere odaklanır. Bu, reklamların daha hedeflenmiş ve ilgili bir kitleye ulaşmasını sağlar. Çünkü bu kişiler potansiyel müşteriler olabilirler. Böylece zamandan kayıp en aza indirilir. Hedef kitleye ulaşana kadarki süreçte yapılan reklam harcamaları minimize edilebilir.
Yüksek Dönüşüm
Zaten markanızı tanıyan veya ürünlerinize ilgi gösteren kişilere ulaşıldığı için dönüşüm oranlarını son derece yüksek olacaktır. Potansiyel müşterilerin daha önce markanızla etkileşimde bulunmuş olmaları, satın alma olasılıklarını artırabilir. Ayrıca web sitenizden ayrıldıklarında, mal ve hizmetlerinizden yararlanıp yararlanmama konusunda kararsız kalan misafir ya da müşterilerin geri dönüşlerini hızlandıracaktır. Kararsız misafir ya da müşterileri geri döndürmenin son derece etkili bir yoludur.
Markalaşma
Markanızı hatırlatma ve müşteri sadakati oluşturma konusunda son derece etkili bir dijital reklamcılık tekniğidir. Misafir ya da müşterilerinizi mal ya da hizmetleriniz ile ilgili olarak düzenli bilgilendirmek ve markanızın akıllarında kalmasına yardımcı olmak adına tercih edilebilir. Markalaşan ve bu sayede son derece büyük tanıtımlar yapan işletmelerin, mal ya da hizmet satışlarında çok başarılı oldukları göz önünde bulundurulursa, yeniden pazarlamanın önemi çok net anlaşılacaktır
Analiz ve Raporlama
Yeniden pazarlama kampanyalarınızın mal ya da hizmet satışlarınıza olan etkisini analiz etmek ve raporlamak son derece kolaydır. Reklam performansınızı analiz ederek, hangi reklam türlerinin ve hedef kitlenin daha iyi performans gösterdiğini belirleyebilirsiniz. Böylece zaman ve para kaybetmeden, direkt olarak belirli bir kitleye hedeflenebilir, kampanyalarınızın ne kadar gelir getirdiğini tespit edebilirsiniz.
Özelleştirme
Remarketing (yeniden pazarlama) reklamları, özelleştirme konusunda büyük avantajlar sunar. Ziyaretçilerin davranışlarına ve ilgi alanlarına dayalı olarak özelleştirilmiş mesajlar ve teklifler sunarak daha etkili bir iletişim sağlayabilirsiniz. Ayrıca kampanyalarınızı özelleştirerek, yüksek yatırım getirisi elde edebilirsiniz. Bu sebeple yeniden pazarlama giderek daha fazla tercih edilmektedir. Başarı oranı arttığı için büyük markaların en çok rağbet gösterdiği reklam stratejisi halini almaktadır.
Özel Teklif Sunma
Kullanıcıların önceki etkileşimlerini ve alışveriş geçmişlerini göz önünde bulundurarak, kişilere özel teklifler sunma fırsatı verir. Bu durum müşteri ya da misafir memnuniyetini artırabilir ve geri bildirim toplama imkanı sunar. Elde ettiğiniz geri bildirimler sayesinde çeşitli stratejiler oluşturabilir, daha etkili hizmetler sunabiliriz.
Google reklamları içerisinde yer alan yeniden pazarlama, birçok işletme için etkili bir pazarlama stratejisidir. Ancak kullanımında dikkatli olunmalıdır. Potansiyel müşterilere aşırı derecede reklam gösterme, rahatsızlık yaratabilir ve bu nedenle dengeli bir yaklaşım gereklidir. Rahatsızlık verecek kadar reklam yansıtmak, tepki görmenize ve yanlış anlaşılmanıza da sebep olabilir. Sizin için hazırladığımız “Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir? Nasıl Kullanılır?” isimli içeriğimizi burada sonlandırıyoruz. Siz de yorum ve görüşleriniz ile içeriğimize katkı sağlayabilirsiniz.
Sıkça Sorulan Sorular
Neden Yeniden Pazarlamayı Tercih Etmelisiniz?
Sizi tercih eden ya da web sitenizi ziyaret ettikten sonra satın alım yapmadan ayrılan kişilere markanızı göstermek için harika bir yol olan yeniden pazarlama; markalaşma, satış oranını artırma ve etkili analiz yapma gibi konularda ön plandadır.
Yeniden Pazarlama Nasıl Yapılır? Potansiyel müşterileri hatırlatma stratejisi sayesinde gerçekleştirilmektedir. İlgilenen veya etkileşime geçen kişilere özelleştirilmiş reklamlar gönderilir. Web sitesi izleme, piksel izleme ve çerezler kullanarak ziyaretçi davranışlarını izlenir. Sonrasında, ilgili kişilere dijital reklamlarla marka, mal ya da hizmet hatırlatılır. Analizler ve raporlar incelenerek kampanyalar sürekli özelleştirilir.