- Kasım 15, 2024
- Google Reklamları
Google, dünyanın en çok kullanılan arama motoru olduğundan, Google’da reklam vermek, hedef kitleye ulaşmak adına son derece önemlidir. İşte bunun için kullanılan araç da Google Ads. Eski adıyla Google AdWords. Bir web sitesi kullanılarak verilen reklamların çok sık tercih edildiği bu platformda, telefon araması kampanyası da oldukça popüler. Böyle bir kampanyada herhangi bir web sitesine ihtiyacınız olmadığından, yalnızca profesyonel bir arama ağı reklamı ile hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Peki, telefon araması kampanyası nasıl verilir? Şimdi bu konunun tüm detaylarından bahsedeceğiz.
Telefon Araması Kampanyası Nedir?
Google Ads tarafından sunulan bir reklam kampanyası olan telefon araması kampanyası, markaların potansiyel müşterileriyle direkt olarak telefon görüşmeleri yapmalarını veya müşterilerin işletmeyi telefonla aramalarını teşvik etmek amacıyla kullandığı bir reklam kampanyasıdır. Bu tür kampanya, işletmelerin yerel veya ulusal düzeyde müşterilere hizmet verenler için oldukça etkili olabilir.
İşletmeler, ilgili kampanyaları kullanarak potansiyel müşterileriyle daha yakın ve kişisel bir iletişim kurma fırsatına sahip olurlar. Nakliyat, çilingir, taksi, kombi servisi, teknik servis, oto çekici vb. pek çok sektörde aktif olarak kullanıldığından, sıklıkla talep görmektedir. Bu kampanyaların en önemli özelliği ise herhangi bir web sitesine sahip olma zorunluluğunun bulunmamasıdır. Peki, telefon araması kampanyası oluştururken nelere dikkat edilir?
Telefon Araması Kampanyası Nasıl Oluşturulur?
Daha fazla misafir ya da müşteriye ulaşmak için Google Ads tarafından sunulan kampanya ile herhangi bir web siteniz olmadan, mal ya da hizmetlerinizi satabilirsiniz. Üstelik pek çok farklı model de bu kampanya içerisinde mevcut. Peki, bunlar nelerdir?
- Doğrudan Arama: Bu yöntemde, Google arama sonuçlarında veya diğer Google reklam ağlarında, işletmenin telefon numarasına tıklandığında doğrudan aramak için kullanılabilen bir telefon numarası görüntülenir. Kullanıcılar, reklama tıkladıklarında telefonları otomatik olarak belirtilen numarayı arar. Herhangi bir onay aşaması olmaz.
- Yönlendirmeli Arama: Kullanıcılar reklama tıkladıklarında önce bir arama yapma seçeneği sunulur. Kullanıcılar, reklama tıkladıktan sonra işletmenin çağrı merkezini aramak isterlerse arama yapabilirler. Yani burada bir seçim söz konusudur. Eğer tıkladıktan sonra aramak istemezlerse, iptal edebilirler.
- Değerlendirmeli Arama: Marka, arayanın potansiyel bir misafir ya da müşteri olup olmadığını değerlendirme şansına sahiptir. Böylece işletmelerin kaliteli müşterileri hedeflemelerine yardımcı olur.
Yukarıda, üç önemli arama seçeneğinden bahsedilmiştir. Böylece seçtiğiniz arama türüne göre kolayca reklam verebilir, hemen mal ya da hizmetlerinizi ilgilenenlere ulaştırabilirsiniz. Peki, Google Ads telefon araması kampanyası nasıl oluşturulur?
Google Ads Telefon Araması Kampanyası Oluşturma
Bildiğiniz üzere Google Ads’te farklı reklam modelleri bulunmaktadır. Arama ağı reklamları da bu modellerden bir tanesidir. Telefon araması kampanyası da bu model üzerinden oluşturulur. Oluşturması son derece kolay olduğundan, hemen düzenlemesini yapıp, reklama çıkabilirsiniz. Ancak dikkat edilmesi gereken birkaç noktaya dikkat etmezseniz, geçersiz aramalarla reklam bütçeniz boş yere harcanabilir. Bunun için kampanya oluşturma sürecini sizin için aşağıda detaylandırmaya çalışacağız:
- İlk olarak Google Ads hesabınıza girin ve kampanya oluşturma alanından, Satış ya da Potansiyel müşteriler bölümünden bir tanesini seçin. Her ikisi de telefon araması kampanyasına uygundur.
- Akabinde hedef kitle seçiminizi yapmalısınız. Konuma göre ya da belirli anahtar kelimelere göre hedef kitlenizi belirlemeniz gerekmektedir.
- Sonrasında web sitesi ziyaretçilerini hedeflemeden, Telefon Aramaları seçeneğini işaretleyin. Altta yer alan numara kutucuğuna da uygun formatta telefon numaranızı yazın.
- Devam ederek, reklam metni bölümüne ulaşın. Burada Başlık 1, Başlık 2, İşletme Adı, Açıklama Satırı 1 ve Açıklama Satırı 2 alanlarını doldurun.
- Kampanya oluştururken sizden web sitesi URL’i istenmesi, bir web sitenizin olmasını gerektirmemektedir. Bu tamamen bilgi amaçlıdır. Tıklandığında web adresine yönlenmez. Yalnızca telefon numarası ile arama yapılabilir.
Yukarıda da görüldüğü üzere telefon araması kampanyası son derece kolay bir şekilde oluşturulmaktadır. Ancak hedef kitle oluşturma, anahtar kelime seçimi, konum belirleme, etkili ve ilgi çekici başlık ile açıklama seçimi, son derece dikkat gerektirmektedir. Eğer reklam metniniz ilgi çekici olmazsa, oluşturduğunuz kampanyadan çok fazla verim alamayabilirsiniz. Eğer süreci profesyonellere emanet etmek isterseniz, Pars Ajans’ın deneyiminden yararlanabilirsiniz. Sizin için hazırladığımız “Telefon Araması Kampanyası Nasıl Verilir?” isimli içeriğimizi burada sonlandırıyoruz. Siz de soru ve görüşlerinizi bizimle yorum kısmından paylaşabilir, hizmet talebiniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.