Search Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden oluşan SEO, Türkçe karşılığı ile Arama Motoru Optimizasyonu şeklinde ifade edilmektedir. Web sitelerinin, arama motorlarında üst sıralarda yer alması, arama motoru performanslarının artırılması için gerçekleştirilen çalışmalar bütünüdür. Bu nedenle SEO bir işlem değil süreçtir. Pek çok işlemin birlikte gerçekleştirildiği, anlamlı çalışmalar ile web sitelerinin performanslarının artırılmasıdır.

SEO Nedir?

Arama motorları üzerinde yapılan organik aramalarda, web sitelerinin üst sıralarda yer alması, web sitelerinin ziyaretçilerinin artırılması ile ilgili yapılan çalışmalar, SEO (Search Engine Optimization) olarak bilinmektedir. SEO nedir? sorusuna en kısa bu şekilde cevap verilebilir. SERP (arama motoru sonuç sayfası) sonuçlarında web sitelerin rakiplerden üst sıralarda yer alması, web sitesine giren organik ziyaretçi sayısının artırılması, etkili bir SEO çalışması ile mümkündür.

Dijital çağda rakiplerle yarışmak, mal ya da hizmetleri hedef kitleye ulaştırmak ve kâr elde etmek, pek çok faktörü içerisinde barındırır. SEO da bu faktörlerden bir tanesidir. Buradan hareketle, SEO’nun hedef kitleye en etkili şekilde ulaşmak, reklam maliyetinden çok daha az ücretler sonucunda organik ziyaretçiler çekmek, satışı artırmak ve kâr elde etmek gibi pek çok faydası bulunmaktadır. Ancak tüm bunların elde edilmesi için uzun vadeli, etkili ve verimli bir SEO çalışmasının yapılması gerekir.

Web sitesinin arama motorlarında üst sıralara çıkarılması için yapılan çalışmalara, SEO çalışması adı verilmektedir. SEO, çok yönlü bir çalışma olduğundan, yalnızca siteye içerik eklemekle gerçekleştirilemeyeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz. İç SEO ayarlarının gerçekleştirilmesi, SEO hatalarının giderilmesi, kullanıcı odaklı içeriklerle, SEO uyumlu sayfaların oluşturulması, ziyaretçiler için faydalı eklemelerin yapılması ve backlink alımı, SEO çalışmasının genel hatlarını oluşturmaktadır. Backlink pek çok farklı şekilde alınabildiği için bazı durumlarda sitenize zarar verebilir. Doğru yerden, sitenize katkı sağlayacak backlinkler almak, en doğru adım olacaktır.

Kısa vadeli çalışma olmadığından, SEO’da birkaç ayda başarı elde etmek ne yazık ki mümkün değildir. Uzun vadeli bir süreç olduğu unutulmadan, sabırla çalışmaların devam etmesini beklemeniz gerekecektir. Ortalama SEO çalışmasının süresi ise 6 ila 12 ay arasında değişiklik gösterir. İlk aylar genellikle sitenin hatalarının giderilmesi, eksiklerinin ortaya çıkarılması ve eklemelerin yapılması ile geçer. 3. aydan itibaren sonuç alınmaya başlanır.

SEO Nasıl Yapılır?

Mal ya da hizmet ile ilgilenen kullanıcıların aradıkları kelimeleri tespit ederek, o kelimelerde arama motorlarında üst sıralara çıkmak için yapılan çalışmalara SEO adı verilmektedir. SEO çalışmaları iki farklı alanda ele alınır. Bunlardan ilki Site İçi SEO (On Page SEO), ikincisi ise Site Dışı SEO (Off Page SEO) olarak söylenebilir. Her iki alan da SEO çalışmasında başarılı olmak için gereklidir. Bu nedenle son derece titiz hareket edilmesi gerektiği unutulmamalıdır.

Site İçi SEO

Web sitesinin SEO kuralları açısından eksiksiz hale getirilmesi, teknik hataların ve eksikliklerin giderilmesi ile ilgili çalışmaları içermektedir.

Site Dışı SEO

Web sitesine diğer sitelerden gelen, içeriği destekleyici ve sayfalar ile içeriklerin değerini artırmaya yönelik olarak alınan bağlantıları ifade etmektedir.

SEO Çalışmasında Neler Bulunur?

Başarılı bir SEO çalışması sayesinde web sitenizin belirlenen anahtar kelimelerde arama motoru sonuç sayfasında üst sıralara çıkması mümkün olur. Ancak bu sistematik bir süreci ifade eder. Bunun için mutlaka site içi ve site dışı SEO çalışmalarının spam olmayacak şekilde gerçekleştirilmesi gerekir. Başarının oluşması için de minimum 6 ay çalışmanın sürdürülmesi önerilir. SEO nasıl yapılır? sorusuna bu şekilde kısa bir cevap verebiliriz. Ancak çok kapsamlı bir süreci ifade ettiğinden, biraz daha detaylandırmak gerekecektir.

SEO çalışmadır.
1

İç SEO

Meta Açıklaması, Meta Başlığı, H Etiketleri, URL Yapıları, Anahtar Kelime Analizi, Dahili Bağlantı Optimizasyonu ve Görsel Optimizasyonu dahil olmak üzere pek çok çalışmayı içermektedir.

2

Teknik SEO

Temel iç SEO ayarlarının tamamlanmasının ardından Search Console Kurulumu, Analytics Kurulumu, Robots.txt Düzenlemesi, Site Haritası Düzenlemesi, Sayfaların İçeriklerinin Düzenlenmesi, Yönlendirmeler, Gereksiz Sayfaların Kaldırılması, Kırık Linklerin Kaldırılması vb. çalışmaları kapsamaktadır.

3

İçerik

Web sitesindeki tüm sayfa, kategori ve yazıların içeriklerinin kontrol edilmesi, ekleme, çıkarma yapılması ve yeni sayfa, kategori ya da yazıların eklenmesi sürecini içerisinde barındırmaktadır.

4

Dış SEO

Farklı sitelerden gelen bağlantıların kontrol edilmesi, zararlı bağlantıların reddedilmesi, faydalı ve yeni bağlantıların eklenmesi gibi süreçlerini kapsamaktadır.

Sıkça Sorulan Sorular

SEO Nedir?

Web sitelerinin arama motorlarında üst sıralara çıkarılması, SERP (arama motoru sonuç sayfası) sıralamasında web sitelerinin konumunun iyileştirilmesi ve web sitesi trafiğinin artırılması ile ilgili süreçleri içeren çalışmalara, SEO adı verilmektedir.

SEO Açılımı Nedir?

SEO, Search Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır.

SEO Türkçesi Nedir?

SEO (Search Engine Optimization), Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu şeklinde ifade edilmektedir.

SEO Çalışmaları Nelerdir?

İki ana süreçten oluşan SEO, uzun vadeli çalışmalar bütünüdür. Site İçi SEO (On Page SEO) ve Site Dışı SEO (Off Page SEO), bahsedilen iki ana süreci ifade etmektedir.

Site İçi SEO Nedir?

On Page SEO olarak da adlandırılan Site İçi SEO; web sitesinin SEO konusundaki eksikliklerinin giderilmesi sürecidir. Meta açıklaması, meta başlığı, H etiketleri, iç linklemeler, içerik optimizasyonu, görsel optimizasyonu, robots.txt, site haritası, kırık link optimizasyonu ve bunun gibi pek çok işlem, Site İçi SEO kapsamında yer almaktadır.

Site Dışı SEO Nedir?

Sitenin içerisindeki düzenlemelerden tamamen hariç olarak, yalnızca site dışından müdahale edilme sürecidir. Bu şekilde web sitesine farklı sitelerden bağlantı verilmektedir. Bağlantılar dofollow ve nofollow linkler şeklinde verilebildiği gibi sponsorlu olarak da verilebilmektedir.