En çok kullanılan ve tabiri caizse sektörü tekeline alan Google, SEO sürecinin %90’ını elinde tutmaktadır. Bunun yanı sıra insanlar arama motorları arasında neredeyse Google’dan başkasını tercih etmediği için doğal olarak dijital reklamlarda da Google öne çıkmaktadır. Google reklamları da bu süreçte markaların kâr düzeylerini artırmada önemli bir anahtar olarak dikkat çekmektedir. Ancak her reklam kampanyasının aynı verimliliği vermesi beklenemez. Bunun için doğru stratejiler planlamak, doğru ajanslarla çalışma son derece önemli. İşte Pars Ajans da bu süreçte daima yanınızda.

Google Reklamları Nedir?

Hedef kitlenize ulaşmak, işletmenizin kâr düzeyini artırmak, mal ya da hizmetlerinizi ilgililerine ulaştırmak ve SEO sürecine katkı sağlamak için Google reklamları kullanılır. Google üzerinde gerçekleştirilen reklamcılık faaliyetlerine de kısaca Google reklamları adı verilmektedir. Google reklamları nedir? sorusuna en kısa bu şekilde cevap verilebilir. Yani bir diğer tabirle Google Ads (Google AdWords) olarak adlandırabiliriz.

Google'da Nasıl Reklam Verilir?

En büyük arama motoru olan Google, kullanıcılara en doğru sonuçları listelemek için çalışmalar gerçekleştirmektedir. Bu nedenle en doğru sonuçların ortaya çıkması adına, belirli kriterlere göre listeleme yapmaktadır. Ancak bu kriterleri uygulamak ve sonuç almak, yani SEO çalışması gerçekleştirmek bir hayli zaman alabilir. İşte bu durumda Google reklamları (Google Ads) üzerinden ilerleyebilirsiniz. Ancak Google reklamlarının tek başına işe yaramadığını da söylemek gerekir. Çünkü SEO altyapısı iyi olmayan bir web sitesinin reklam performansı da iyi olmayacaktır. Bunun için doğru bir ilerleme yapmak, sonuç almak adına en önemlisidir. Peki, nasıl ilerlemek gerekir?

Rakip ve Anahtar Kelime Analizi

İşletmenizde satışını gerçekleştirdiğiniz mal ve hizmetleri, hedef kitlenize ulaştırdığınız müddetçe başarılı olursunuz. Bunun için günümüzde başarının anahtarı, dijital pazarlama çalışmalarından geçer. SEO ve Google Ads ise sürecin en önemli iki anahtarı. Birbirini tamamlayan bu iki anahtar ile kilidi açmak için ise rakip analizi ve anahtar kelime araştırması son derece önemli. Bütçenizi boşa harcamamak ve zaman kaybetmemek için doğru araştırma yapmalı, rakiplerinizi iyi incelemeli ve sizin için en doğru kelimeye odaklanmalısınız. Bu şekilde olumlu sonuç almak sürpriz olmayacaktır.

Kampanya ve Reklam Grubu

Reklam kampanyası ve reklam grubu oluşturmadan önce rakip analizi ile anahtar kelime araştırmasını yaptıysanız, bundan sonra doğru bir reklam kurgusu gerekecektir. Web sitesinin kalite puanı, doğru reklam başlığı, dikkat çekici açıklama, sizi ilgilendirmeyen kelimelerin ayıklanması ve bunun gibi pek çok teknik konu, kampanya ve reklam grubu oluşturulurken dikkate alınır. Sonrasında gerekli kontroller yapılarak reklam yayına alınır. Ayrıca bütçe planlaması yapmadan, günlük bütçe ve TBM tespiti gerçekleştirmeden, reklamlarınızı yayına almamalısınız. Aksi durumda alakasız tıklamalar nedeniyle bütçeniz kısa zamanda tükenebilir.

Reklam Düzenlemesi

Reklamlarınızın performansları belirli aralıklarla değişebilir. Bir anda kalite puanınız düşebilir. Ayrıca tıklama oranınız düştüğü için verim de azalma meydana gelebilir. Bu nedenle günlük olarak reklamlarınızı takip etmeniz son derece önemli. Bazı durumlarda hedef kitlenizi yansıtmayan yan anahtar kelimelerden de trafik alabilirsiniz. İşte bu durumda negatif anahtar kelime belirleyerek, geçersiz tıklamaların önüne geçebilir, bu şekilde daha etkili bir reklam performansı elde edebilirsiniz.Google Merchant Center hesabı sayesinde gerçekleştirilen alışveriş reklamları, diğer Google Ads reklam modellerine göre çok daha fazla teknik bilgi içermektedir. Google Merchant Center sayesinde web sitenizdeki satışını gerçekleştirdiğiniz mal ve hizmetlerinizi kolayca reklam modeline aktarabilirsiniz. Ancak çok fazla teknik bilgiye sahip olmanız gerekeceği için Google Ads danışmanlığı en doğru adım olacaktır.

Analiz ve Raporlama

Oluşturduğunuz reklam kampanyası ve reklam gruplarının ne kadar verimli olduğunu tespit edebilmeniz ve ona göre aksiyon alabilmeniz için mutlaka analiz ve raporlama adımlarını doğru organize etmelisiniz. Günlük, haftalık ve aylık analizler ile raporlar sayesinde reklam verimliliklerinizi ölçebilir, bu şekilde gidişatınızı öngörerek, çeşitli adımlar atabilirsiniz. Reklamlarınızı Pars Ajans olarak bize emanet ederseniz, sizin için günlük, haftalık ve aylık raporlar sunar, gidişatınız hakkında bilgi verir ve önerilerde bulunuruz.

SEO ve Google Ads'in İlişkisi

En çok merak edilen konuların başında gelen SEO ve Google Ads ilişkisi, aslında yanlış bilinen ve çok yanlış yatırımlar yapılan bir konudur. Çünkü her ikisinin de birbirine ihtiyacı vardır. Özellikle Google Ads, SEO’ya daha fazla ihtiyaç duyar. Google Ads olmadan SEO’da başarılı olmak mümkündür ancak SEO altyapısı olmayan bir web sitesi ile Google Ads’te başarılı olmak neredeyse imkansızdır. İşte bunun için reklam çalışmasına başlamadan önce mutlaka temel SEO ayarlarınızı gerçekleştirmelisiniz. Yani herhangi bir SEO ayarı yapılmadan, Google reklamlarına çıkarsanız, kullanıcılarınıza değer vermemiş olduğunuz anlamı ortaya çıkar. Kalite puanınız düşük olur, tıklama oranınız azalır ve bütçenizi verimli yönetemezsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Google Ads (Google AdWords)’te Arama Ağı Reklamları, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama Reklamları, Alışveriş Reklamları ve YouTube Reklamları kullanılmaktadır. Her birinin farklı özellikleri ve farklı kullanım alanları bulunduğundan, doğru tekniklerle son derece faydalı sonuçlar elde edilebilir.

Google Reklamları Ne İşe Yarar?

Google reklamları, markaların mal veya hizmetlerini dijital platformlarda tanıtmalarına ve potansiyel müşterilere ulaşmalarına yardımcı olan bir dijital pazarlama aracıdır. Google Reklamları, Google’ın arama motoru sıralama (SERP) sonuçları, web siteleri, YouTube ve diğer çeşitli Google servisleri gibi platformlarda görüntülenir.

Remarketing Nedir?

Remarketing ya da Türkçe karşılığı ile yeniden pazarlama, dijital reklamcılıkta kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntem, web sitesini ziyaret eden ancak bir eylemde bulunmayan kullanıcılara yeniden hedefleme imkanı sunar. Kullanıcılar daha sonra diğer web sitelerinde reklamlarınızla karşılaşır ve bu şekilde tekrar ilgilerini çekersiniz. Remarketing, potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek ve dönüşümleri artırmak için son derece popüler ve etkili bir yöntemdir.

Google Ads kalite puanı, daha etkili ve düşük maliyetli reklam kampanyaları ya da reklam grupları oluşturulmasına yardımcı olan bir puanlama sistemi olarak bilinmektedir. Kalite puanı; reklam metni, anahtar kelimeler ve hedeflenen sayfasının kalitesi, sayfa hızı ve tıklama oranı gibi kavramları değerlendirmektedir. Daha yüksek kalite puanı, reklamın daha yüksek sıralamalarda ve düşük maliyetlerle görüntülenmesine yardımcı olacaktır. Bu da son derece verimli bir reklam performansı anlamına gelir. Kalite puanını artırmak için reklam verilecek sayfanın değeri artırılmalı, tıklama oranı düzenlenmeli ve sayfa hızı artırılmalıdır.

Hedef Kitle Nedir?

Hedef kitle, bir reklam kampanyasının hedeflediği özel kullanıcı grubunu içermektedir. Google Ads platformunda belirli demografik özelliklere, coğrafi konumlara, ilgi alanlarına ve davranışlara sahip olan kullanıcıları hedeflemek durumundasınız. Ancak bu şekilde reklam başarıya ulaşır. Hedeflenen kitle dışındaki grubun reklamınızı görmesi ve tıklama yapmasının size bir faydası olmaz. Maddi kayıp yaşar, zamanınızı boşa harcarsınız. Ancak hedef kitlenizi doğru belirlerseniz, reklamlarınızı belirli bir hedef kitlenin önüne getirme ve potansiyel müşterilere daha etkili bir şekilde ulaşma imkanlarını elde edebilirsiniz.