- Kasım 16, 2024
- Google AdWords
Popüler dijital reklam araçlarından bir tanesi olan Google Ads, kullanıcılarının haklarını korumak için sahte kişilerin reklam vermelerini engellemek adına çeşitli çalışmalar gerçekleştirmektedir. Google Ads hesap doğrulaması da bunlardan bir tanesidir. Çünkü bu şekilde Ads sizin gerçek bir kişi ya da işletme olduğunuzu anlayacaktır. Gerekli doğrulamayı yapmanızın ardından reklamlarınız yayımlanmaya devam edecek ve reklamcılık avantajlarını kullanabileceksiniz. Peki, Google Ads reklam veren doğrulaması nasıl yapılır? Şimdi bu konunun detaylarından bahsedelim.
Google Ads Neden Reklam Veren Doğrulaması İster?
En büyük dijital reklam aracı olan Google Ads, kullanıcılarının doğru ve avantajlı şekilde reklam verebilmesi için gerekli tüm ayrıcalıkları sağlamaktadır. Ancak bu süreçte bazı kötü kullanımlar ya da sahte reklam kampanyaları da düzenlenebilmektedir. İşte bunu önlemek, reklam verenlerin sorunsuz, doğru ve avantajlı şekilde reklamlarını yayımlayabilmeleri için reklam veren doğrulaması talep etmektedir.
Milyonlarca kişi ya da işletme reklama çıktığından, hemen her sektörde pek çok sahte reklam verilmektedir. Kullanıcıları aldatmaya, ürünü kötü göstermeye ya da sektörü yanlış yönlendirmeye yönelik reklamları engellemek gerekecektir. İşte Google Ads reklamveren doğrulaması bunun için. Bu doğrulama sayesinde aldatmaya yönelik reklamlar ortadan kaldırılmakta, bu tarz çabaları olan kişi ya da işletmelerin tekrar Google Ads kampanyası düzenlemesi engellenmektedir.
Google Ads Hesap Doğrulaması Nasıl Yapılır?
Hesabınızın gerçek bir işletme ya da kişiye ait olduğunun ispatlanması için kullanılan Google Ads hesap doğrulaması, geçersiz kullanıcıların reklam vermesini engelleyecektir. Bu nedenle böyle bir durumdan şüphelenen Google Ads, hesap doğrulaması yapmanızı talep eder. Peki, Google Ads reklam veren doğrulaması nasıl yapılır? Bunun yöntemlerinden bahsedelim.
Hesap Bilgileri Doğrulaması
Google Ads öncelikli olarak hesabın kime ait olduğunu bilmek isteyecektir. Bunun için işletmenizin bilgilerinin net şekilde girilmesi gerekir. Bu süreçte;
- Bir ajans, kişi ya da işletme reklamları düzenliyorsa ilgili düzenleyicinin ismi,
- Adres bilgisi,
- Mal ya da hizmetin kime ait olduğu ve
- Ödemelerin hangi kanaldan gerçekleştirileceği bilgilerinin hesap bilgileri arasına dahil edilmesi gerekmektedir.
Yukarıdaki doğrulamaları yaptıktan sonra Google Ads işletmenizin vergi levhasının fotoğrafını isteyebilir. İlgili talep dile getirildikten sonra vergi levhanızın fotoğrafını belirtilen konuma eklemeniz gerekir. Böylece hesap doğrulaması gerçekleşecektir.
Kimlik Doğrulaması
Başta Google olmak üzere pek çok platform, kullanıcı hesap doğrulaması sürecinde kimlik talep etmektedir. Bu durum yasal hakların korunması ve sahte hareketlerin engellenmesi içindir. İşte bu sebeple Google Ads kimlik doğrulaması işleminin tamamlanabilmesi adına kimliğinizin yalnızca ön yüzünün fotoğrafını çekerek, Google Ads’in talep ettiği şekilde eklemelisiniz. Ekleme işlemini tamamlamanızın ardından kimlik doğrulaması kısa bir süre içerisinde gerçekleşecektir. Ancak unutmamalısınız ki hesap adı, ödemenin geldiği banka hesabının adı ve kimlikteki ad aynı olmalıdır. Eğer uyumsuzluk olursa Google Ads kimlik doğrulamasını kabul etmeyecektir.
İşletme Bilgilerini Onaylama
Reklam ajansı ya da işletmenin kendisi olmanız, işletme bilgilerinin onaylanması sürecini değiştirmeyecektir. Reklam ajansları için hangi faaliyetleri gerçekleştirdiği, hangi sektörlerden müşterilerinin olduğu, müşterilerinin firma adresleri gibi bilgiler talep edilebilir. Eğer reklamınızı kendiniz düzenliyor ve yayımlıyorsanız, bu durumda işletmeniz ile ilgili aşağıdaki bilgileri sizden talep edilen forma yazmalısınız:
- İşletme adı,
- Faaliyet alanı,
- Misafir ya da müşterilere nasıl ulaşıldığı,
- Hizmet sunulan yer ve
- İşletme sahibinin adı gibi bilgiler formda sizden talep edilebilir.
Yukarıdaki bilgiler talep edildiyse, eksiksiz şekilde doldurmalısınız. Sonrasında Google Ads reklamveren doğrulaması gerçekleşmiş olacaktır.
Google Ads Üzerinden Reklamveren Doğrulaması
Reklamveren olduğunuzu doğrulamak ve gerçek bir kişi ya da işletme olduğunuzu kanıtlamak için, aşağıdaki adımları izleyerek, reklamveren doğrulaması alanına ulaşabilirsiniz:
- Google Ads’e giriş yapın.
- Soldaki panelden “Faturalandırma” alanının üzerine gelin.
- Açılan pencereden “Reklamveren Doğrulama” seçeneğini işaretleyin.
- Sağ alttaki alandan “Doğrulamayı Başlat” butonuna tıklayarak, doğrulama sürecinizi başlatabilirsiniz.
Sizin için hazırladığımız “Google Ads Reklam Veren Doğrulaması Nasıl Yapılır?” isimli içeriğimizi burada sonlandırıyoruz. Siz de soru ve görüşlerinizi bizimle yorum kısmından paylaşabilir, düşüncelerinizi ve hizmet talebinizi iletebilirsiniz.
Sıkça Sorulan Sorular
Google Ads Reklamveren Doğrulaması Ne Kadar Sürer?
Reklamveren doğrulaması talep edilen doğrulama türüne göre değişiklik gösterse de ortalama 2 ila 3 gün arasında sonuçlanmaktadır.
Doğrulama En Geç Kaç Gün İçerisinde Yapılmalıdır?
Google Ads’ten size doğrulama yapmanız gerektiği ile ilgili bilgi geldiyse, doğrulama işlemini en geç 30 gün içerisinde gerçekleştirmelisiniz. Aksi durumda hesabınız kullanıma kapatılacaktır.