Günümüzde mal ve hizmetlerimizin satışını yapmak için dijital mecralarda yer almak isteriz. Bunun için benzersiz ve farklı stratejiler uygularız. SEO bunlardan bir tanesi. Ancak tek başına yeterli değil. Çünkü rakipler her gün yeni stratejileri uyguluyor. İşte tam da bu süreçte ön plana çıkan Google AdWords yani şimdiki adıyla Google Ads; işletmenizin, mal ve hizmetlerinizin arama motorlarında tanıtımını yapmanızı sağlamaktadır. Google AdWords yönetimi, bu aşamada en önemli ihtiyacınız. Çünkü reklamlarınızı yönetmek, optimize etmek, geçersiz tıklamaları analiz etmek son derece dikkat gerektiriyor. Pars Ajans hizmetleri de tam bu noktada yanınızda.

Google AdWords (Google Ads) Nedir?

Google aracılığı ile ulaşılabilen tüm alanlarda gerçekleştirilen reklamcılık hizmetlerine, Google AdWords ya da şimdiki adıyla Google Ads adı verilmektedir. Google üzerinde yaptığınız sorgularda, bir web sitesinde gezinirken karşınıza çıkan reklamlarda yer almanın yolu olan Google Ads, içerisinde bulunduğumuz dijital çağda rekabet etmenin, hedef kitleye ulaşmanın en etkili yolu. Ücretli bir hizmet olan Google AdWords, belirlenen anahtar kelimelerde reklamlarda görünmek ya da farklı reklam türlerinde hedef kitlenizin karşısına çıkmak ile ilgili çalışmaları içermektedir.

Google reklamları olarak da adlandırılabilen Google AdWords, tıklama başına maliyet olarak adlandırılan Pay Per Click (PPC) modeline göre ödeme yapmanızı sağlamaktadır. Yani kullanıcılar reklamlarınıza tıkladıklarında, belirlenen tıklama başına maliyet, günlük bütçenizden kesilir. Böylece Google’a her tıklama başına ödeme yapmış olursunuz. Tabii ki TBM, yani PPC stratejileri de son derece önemli. Sektöre göre değişeceğinden, kapsamlı analiz yapılması ve kalite puanının yükseltilmesi son derece dikkat çekici olacaktır. Google Ads (Google AdWords) nedir? sorusuna en net bu şekilde cevap verilebilir.

Google Ads Reklam Modelleri Nelerdir?

Dijital çağda mal ve hizmetlerin yanı sıra işletmenin reklamını da yapmak son derece önemli. Çünkü marka bilinirliği yaratmanın en önemli yolu dijital ve geleneksel reklamlardan geçiyor. İşte bunun için harika bir yol olan içerisinde pek çok farklı reklam modelini barındıran Google Ads, hemen her sektörde; metin, görsel ve video ile reklam verme imkanı sağlamaktadır. O halde Google Ads reklam modelleri konusunu birlikte inceleyelim.

Arama Ağı Reklamları

Kullanıcılar Google arama motoru üzerinde yaptıkları aramalar sonucunda sayfanın başında ya da sonunda karşılaştıkları reklamlar, arama ağı reklamları olarak adlandırılmaktadır. Google Ads üzerinden oluşturduğunuz Kampanya ve Reklam Grubu içerisindeki anahtar kelimelere göre Google’da reklamlarınız kullanıcıların önlerine çıkacaktır. Ancak her kampanya ya da reklam grubu ile belirlediğiniz kelimede ön plana çıkamayabilirsiniz. Çünkü kalite puanı ve Google AdWords yönetimi bu süreçte son derece önemlidir. İlgili faktörler doğru şekilde ayarlandığında, arama ağında başarılı sonuçlar elde edilebilir.

Görüntülü Reklam Ağı

Google Display Network (GDN) olarak adlandırılan görüntülü reklam ağı sayesinde 2 milyondan fazla web sitesinde, YouTube ve Gmail’de de görüntülü reklamlarınızı yayımlayabilirsiniz. Arama ağı reklamlarından daha farklı olarak, anahtar kelimeye odaklı değil de hedef kitleye odaklı reklam vermek için kullanılması gerekmektedir. Yani arama ağındaki reklamlarda olduğu gibi mal ya da hizmetinizle ilgilenen kullanıcılara ulaşamayabilirsiniz. Reklamlarınız internette gezinti yapan herhangi birinin karşısına çıkabilir. Ancak marka bilinirliği yaratmanın harika yollarından bir tanesidir. Bu özelliği ile milyonlarca işletme Google Ads üzerinden görüntülü reklam ağını kullanmaktadır. Ayrıca görüntülü reklam ağı ile arama ağı reklamlarını birlikte kullanmanız da mümkün. Ancak Google Ads reklam verme konusunda uzman değilseniz, Google Ads danışmanlığı alarak süreci başlatmanızı tavsiye ederiz.

Alışveriş Reklamları

Son dönemde e-ticaretin gelişmesi ile ortaya çıkan alışveriş reklamları, Google Ads’te en çok tercih edilen reklam türlerinden bir tanesidir. Çünkü bu şekilde standart görüntülü ya da metin reklamlarından farklı olarak ürüne dair pek çok özellik reklamın içerisinde yer almaktadır. Ürün fotoğrafı, fiyat bilgisi, ürünün özellikleri, mağazanın adı vb. bilgiler de reklamda yer alacağı için satışa yönlendirici ve çok etkili bir reklam ortaya çıkacaktır. Google Merchant Center hesabı sayesinde gerçekleştirilen alışveriş reklamları, diğer Google Ads reklam modellerine göre çok daha fazla teknik bilgi içermektedir. Google Merchant Center sayesinde web sitenizdeki satışını gerçekleştirdiğiniz mal ve hizmetlerinizi kolayca reklam modeline aktarabilirsiniz. Ancak çok fazla teknik bilgiye sahip olmanız gerekeceği için Google Ads danışmanlığı en doğru adım olacaktır.

Yeniden Pazarlama Reklamları

Remarketing olarak adlandırılan yeniden pazarlama, günümüzde internet reklamcılığında oldukça popüler. Çünkü web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların karşısına dijital mecrada tekrar çıkabilmenin yolu. Yani bu şekilde web sitenize giren kullanıcıların karşısına, onlar farklı web sitelerinde ya da dijital platformlarda gezerken çıkabileceksiniz. Böylece kullanıcıların aklında kalmanız, potansiyel müşterinin ise aktif müşteri haline gelmesini sağlamanız mümkün olacaktır. Web sitenize gelen kullanıcıların çok azı alışveriş yaptığından, alışveriş yapmadan ayrılanları hedeflemek en doğrusu olacaktır. Bunun için Google Ads uzmanı ile çalışarak, remarketing (yeniden pazarlama) konusunda tüm avantajları elde edebilirsiniz.Google Merchant Center hesabı sayesinde gerçekleştirilen alışveriş reklamları, diğer Google Ads reklam modellerine göre çok daha fazla teknik bilgi içermektedir. Google Merchant Center sayesinde web sitenizdeki satışını gerçekleştirdiğiniz mal ve hizmetlerinizi kolayca reklam modeline aktarabilirsiniz. Ancak çok fazla teknik bilgiye sahip olmanız gerekeceği için Google Ads danışmanlığı en doğru adım olacaktır.

YouTube Reklamları

Dünyanın en aktif dijital platformlarından olan YouTube, milyarlarca aktif kullanıcısı ile bireysel ve kurumsal açıdan sıklıkla tercih edilmektedir. Ticari faaliyetlerin yürütülmesi ya da boş zamanın değerlendirilmesi açısından kullanılabildiğinden, YouTube reklamları oldukça önemli bir hale gelmiştir. Video aralarında ve platformun farklı yerlerinde karşımıza çıkan bu reklamlar, harekete geçirici ya da bilgi verici olabildiğinden, pazarlama çalışmalarında son derece büyük öneme sahiptir. Ancak YouTube üzerinden reklam vermek teknik bilgi ile gerçekleştirilebileceğinden, bu konuda işinizi şansa bırakmadan, Google Ads uzmanlarından yardım almanız en doğru tercih olacaktır.

Sıkça Sorulan Sorular

Google Ads uzmanı, Google Ads (Google AdWords) platformunda reklam kampanyalarını yönetme ve optimize etme konusunda uzmanlaşmış olan kişilere veren addır. Google’ın reklam verenlere sunduğu bir reklam hizmetidir. Aynı zamanda internet kullanıcılarına hedeflenen reklamları göstermek için tercih edilir. Google Ads uzmanları, bu platformu etkili bir şekilde kullanarak müşterilerinin reklam bütçelerini en iyi şekilde değerlendirmelerine yardımcı olurlar. Ayrıca daha düşük bütçe ile daha yüksek tıklama almanıza yardımcı olurlar.

SEO ile Google Ads Bağlantılı Mı?

Evet. Her ikisini birbirinden ayırmadan, ikisinin de birbirine sağladığı katkıların farkında olarak çalışma gerçekleştirilmelidir. Çünkü SEO çalışması ile etkili hale getirilen sayfaların Google Ads üzerindeki kalite puanı yükselir. Bu durum da reklam sıralamalarında daha üst konumda yer almanıza yardımcı olacaktır.

TBM Nedir?

Tıklama Başına Maliyet kelimelerinin kısaltması olan TBM’nin İngilizce karşılığı ise PPC olarak kısaltılan Pay Per Click’tir. Bu kavram, Google Ads üzerinde reklam yayımlarken, kullanıcıların reklamınıza tıkladığında, Google’a ne kadar ödeme yapacağınızı tanımlamaktadır.