- Kasım 21, 2024
- Google AdWords, Google Reklamları
Her geçen gün açılan işletmelerin sayısı artıyor. İşletme sayılarının bu şekilde artması da rekabeti kızıştırdığı için dijital reklamlar dikkat çekiyor. Sosyal medya reklamları, Google reklamları ve çok daha fazlası bunlardan bazıları. Ancak en önemlisi hiç kuşkusuz ki Google reklamları. Bilinen adıyla Google Ads (Google AdWords). Çünkü markaya her türlü kolaylığı sağlayan ve yeni açılan işletmeye en hızlı şekilde müşteri bulmayı mümkün hale getiren bu araç, etkili şekilde kullanıldığında, işletmelere ciddi faydalar sağlamaktadır. Peki, Google reklam verme stratejileri nelerdir? Reklam modelleri hakkında tüm detaylardan bahsedelim.
Google Reklam Verme Stratejileri Nelerdir?
Dijital reklamlar içerisinde en çok tercih edilen açık ara Google Ads. Çünkü reklamverenler için pek çok özel stratejiyi ve avantajı bünyesinde barındırıyor. Böylece her konumda ve her anahtar kelimede üst sıralarda yer almak mümkün hale geliyor. Tek reklam modeli bu da değil. Hedef kitlede yer alan kim varsa ve dijital mecraları nasıl kullanıyorlarsa, onların karşısına en uygun şekilde çıkabiliyorsunuz. İşte bunun için Google Ads reklam verme nasıl yapılır? sorusu sıklıkla soruluyor.
Öncelikli olarak hedef kitlenizi belirlemeli, hedef kitlenizin tam olarak nerelerde vakit geçirdiğini tespit etmelisiniz. Daha sonra onların vakit geçirdiği mecralarda, ilgili mecranın reklam modelini kullanarak reklam vermelisiniz. İşte Google reklamları da bu konuda son derece çeşitli. Video, görüntü, metin, yeniden pazarlama ve bunun gibi reklam modelleri sayesinde kullanıcıların Google arama motorunu kullanırken reklamlarınızla karşılaşmaları sağlanabilmektedir. O halde şimdi Google Ads reklam modelleri hakkında söz edelim.
Google Ads Reklam Modelleri Nelerdir?
Hangi sektörde faaliyet gösterirseniz gösterin, Google reklamlarından destek almak, kâr marjınızı yükseltmeniz için en önemli yoldur. Çünkü bu şekilde SEO’da olduğu gibi uzun süre başarıyı beklemez, anında sonuç alırsınız. Tabii ki öncelikli olarak doğru reklam modelini tercih etmeli, doğru ve etkili bir kampanya oluşturmalısınız. Oluşturduğunuz kampanyaya uygun reklam modelini de ayarladıktan sonra artık Google reklamlarından sonuç almaya başlayabilirsiniz. O halde size kullanabileceğiniz Google Ads reklam modelleri hakkında söz edelim.
Arama Ağı Reklamları
SERP olarak adlandırılan arama motoru sonuç sayfasında kullanıcıların karşısına çıkmak için tasarlanan reklamlara Arama Ağı Reklamları adı verilmektedir. Google Ads’in en çok tercih edilen reklam modelidir. Bu model sayesinde arama motoru sonuçlarının başında, ortasında veya sonunda reklamlar çıkabilir. Reklamlarda başlık, açıklama, görsel ve uzantılar yer alabilir. Kullanıcıların taleplerine göre özelleştirilebilir. Örneğin telefon butonu eklenebilir. Uzantılar ile farklı sayfalara işaret edilebilir. Görsel ile dikkat çekilebilir. Tüm bunlar arama ağı reklamlarının içeriğinde yer almaktadır.
Görüntülü Reklamlar
Popüler reklam modellerinden bir tanesi de Görüntülü Reklamlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu reklamlar ziyaret ettiğiniz web sitelerinde, Gmail’de veya YouTube’da karşınıza çıkabilir. Ancak her web sitesinde bulunmaz. Yalnızca Google Adsense sistemine kayıtlı web sitelerinde yer alabilir. Arama ağı reklamlarında olduğu gibi TBM veya BGBM şeklinde fiyatlandırma yapılmaktadır. Böylece istatistiklere göre hedef kitlenizdeki kullanıcıların yaklaşık olarak %85-90’ına ulaşmış olursunuz. Çünkü reklamlar kullanıcıların ilgi alanlarına göre karşılarına çıkacaktır. Bu da alakasız kişilerin reklamlarınızı görmeyeceği anlamına gelir.
Alışveriş Reklamları
E-ticaretin her geçen gün daha da fazla gelişmesi, yeni teknolojilerin ortaya çıkması ve insanların hemen her ürünü internetten alması, dijital reklamların da önemini artırmaya başladı. Çünkü çok fazla e-ticaret satıcısı var ve ürünü ön plana çıkarmak için etkili bir pazarlama çalışmasına ihtiyaç duyuluyor. Alışveriş reklamları sayesinde kullanıcıların ürünün fotoğrafı, fiyatı, adı ve markasının görünmesi sağlanıyor. Böylece kullanıcılar ilgilendiği ürünleri alışveriş reklamları sayesinde değerlendirip, ürün web sitesini ziyaret edebiliyor. Örneğin Google’da “çanta” kelimesini arattığınızda, “Alışveriş” sekmesini ziyaret ederseniz, çanta ile ilgili pek çok alışveriş reklamını görebilirsiniz. Ürün özelliklerinin otomatik olarak Google Ads’e çekilmesi için Google Merchant aracı ile Google Ads aracını bağlantılı şekilde kullanmanız gerekmektedir.
Yeniden Pazarlama
İngilizce karşılığı remarketing olan yeniden pazarlama, dijital pazarlamanın gelişmesi ile hayatımıza girmiş bir kavramdır. Bu kavramın temel amacı, internette bir ürünle ya da markayla ilgilenen kullanıcıların karşısına o ürün ve markanın, farklı mecralarda ya da web sitesinde çıkmasıdır. Örneğin çanta ile ilgili bir arama yapan kullanıcı Trendyol’a girdiğinde, ürünü satın almadan web sitesinden ya da uygulamadan ayrılabilir. Daha sonra herhangi bir bilgi için farklı bir web sitesinde gezinirken, web sitesinin sağında, solunda ya da altında Trendyol’un çanta modellerini görecektir. İşte bu durum ürünü kullanıcıya yeniden pazarlamaktır. Bu durum yalnızca ürünler için değil markalar için de geçerlidir. Bir hizmeti markanın web sitesinde inceleyen kullanıcı, daha sonra farklı bir web sitesindeyken, marka ile ilgili reklamları görebilir.
YouTube Reklamları
Video izleme platformu olan YouTube, milyarlarca kullanıcısı ile popülerliğini korumaktadır. Bu nedenle insanlar günde önemli saatlerini YouTube platformunda geçirdiği için reklam konusunda YouTube’u tercih etmek son derece önemli. Ayrıca platform üzerinde reklam verebilmek için Google Ads ve YouTube hesabınızın olması gerekiyor. Bu şekilde çeşitli reklamlar verebiliyorsunuz. Bunlar; Görüntülü Reklamlar, Sponsorlu Kart Reklamları, Atlanamayan Video Reklamlar, Atlanabilir Reklamlar, Keşfet Reklamları, Bumper Reklamlar ve Yer Paylaşımlı Reklamlar şeklinde ifade edilmektedir.
Google reklam verme mantığı göz önünde bulundurulduğunda, hedef kitlenizdeki kullanıcılara ulaşmak için en doğru reklam modelini tercih etmeniz gerekir. Böylece Google Ads reklam modelleri ile hedef kitlenize ulaşabilir, reklamlarınız sayesinde mal ve hizmetlerinizin satışını gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca Google Ads yönetimi son derece hassas bir süreci içermektedir. Siz de bu süreci profesyonellere emanet etmek isterseniz, Pars Ajans’ın hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Çünkü Pars Ajans sizin için tüm reklam modellerini yönetme hizmeti sunmakta ve böylece etkili sonuçlar elde etmenize yardımcı olmaktadır.