- Kasım 15, 2024
- Google Reklamları
Mal ya da hizmet satışlarımızı artırmak için başvurduğumuz yollardan bir tanesi Google Ads’tir. Çünkü zaman kaybetmeden, etkili bir Google Ads kampanyası ile anında satışlarınızı ve gelirlerinizi artırabilirsiniz. Bunun için de tıklama başına bir maliyet ödemeniz gerekir. 10 TL TBM’ye sahip bir reklam günde 20 tıklama alırsa, 200 TL harcama yaparsınız. Ancak tıklamalar arttıkça maliyet de artacağı için bu durum sizi zorlayabilir. Peki, maliyet düşürmek mümkün mü? Elbette. Şimdi Google Ads maliyet düşürme tekniklerinden bahsedelim.
Google Ads Maliyet Düşürme Nasıl Yapılır?
İşletmeniz için satış yapmak ve yaptığınız satışlardan yüksek kâr elde etmek istersiniz. Ancak bunun için doğru bir bütçe ayırmak, dijital pazarlama çalışmalarına yön vermek gerekir. Tabii ki ayırdığınız bütçenin doğru kullanımı da son derece önemli. Çünkü özellikle Google Ads’te harcanan bütçenin günlük olarak yüksek meblağlara çıkması, sizi zorlayabilir. İşte bu durumda da Google Ads reklam maliyeti azaltma stratejileri izlenebilir. Şimdi bu stratejilerden bahsedelim.
Negatif Anahtar Kelimeler Belirlemek
Seçtiğiniz eşleme türüne göre negatif anahtar kelimeler belirlemeniz gerekir. Bu sistem yalnızca geniş ve sıralı eşlemede kullanılır. Tam eşlemede anahtar kelimeyi net şekilde belirlediğiniz için negatif anahtar kelime belirlemek mümkün olmaz. Ancak diğer eşleme türlerinde anahtar kelimeye ek ya da başına veya sonuna kelime gelebilir. Psikolog kelimesinden yola çıkalım. İşletme yeni danışanlar kazanmak için psikolog kelimesinde reklama çıksınlar. Hedef yeni danışanlar. Ancak psikolog iş ilanları ve psikolog nedir gibi kelimelerde de çıkmak ve tıklama almak, bütçenin boşa harcanması anlamına gelir. İşte bu durumda iş ilanları ve nedir gibi kelimelerin negatif anahtar kelimeler arasında eklenmesi gerekmektedir.
Teklif Stratejisini Doğru Belirlemek
Otomatik teklif stratejilerini kullanmak, rakiplere göre veya anahtar kelimelere göre teklifin sürekli artırılması anlamına gelecektir. Bu durumda TBM çok yüksek seviyelere çıkabilir. Ancak manuel TBM belirlerseniz, bu durumda belirlediğiniz seviyenin üzerinde TBM kesintisi olmayacaktır. Bu durum da bütçenizden yüksek meblağların kesilmesini önleyeceği için tasarruf yapmış olacaksınız.
Kalite Puanını Artırmak
Reklamların daha iyi performans göstermesi, reklam sıralamasının artması ve daha düşük maliyet ile daha fazla tıklamanın alınması için mutlaka kalite puanının artırılması gerekmektedir. Düşük kalite puanı düşük reklam performansı anlamına geleceği için reklam maliyetlerinizi düşürmek adına web site hızınızı artırmalı, doğru anahtar kelimeler seçmeli ve sayfa içeriğinize uygun reklam metinleri ayarlamalısınız. Kalite Puanı Nedir? isimli içeriğimizi de inceleyerek bu konuda detaylı bilgi alabilirsiniz.
Konum Seçimini Doğru Yapmak
Ankara’da yaşıyorsanız ve reklamlarınızı yalnızca Ankara’da yaşayanların görmesini istiyorsanız, o halde konum kısmından Ankara’yı seçmelisiniz. Böylece insanlar yalnızca Ankara konumundayken reklamlarınızı görebilir. Tabii ki anahtar kelimenize göre de bu durum değişebilir. Örneğin anahtar kelimenizde Ankara kelimesi geçiyorsa ve kullanıcılar bu kelime ile şehir dışında da size ulaşıyorlarsa, o halde konum olarak Ankara’yı seçmemeniz daha doğru olur. Ayrıca konum seçimini yanlış yaparsanız ya tıklamalarınız çok az olur ya da yanlış konumdan çok fazla tıklama aldığınız için maliyet artar.
Doğru Eşleme Türünü Seçmek
Eşleme türü, reklam stratejinin ana etkenidir. Geniş, sıralı ya da tam eşleme türlerinden birini seçerek, belirlediğiniz anahtar kelimeler üzerinden tıklama alırsınız. Ancak geniş ve sıralı eşlemede anahtar kelimenize ek ya da kelime gelebilir. Örneğin Psikolog kelimesini seçtiyseniz, İstanbul Psikolog, Psikolog Fiyatları ya da Psikologlar gibi kelimelerden de tıklama alabilirsiniz. İşte bu durum bazen reklam maliyetinizin gereksiz yere artmasına sebep olabilir. Böyle bir durumla karşılaşmamak adına tam eşleme seçebilir ya da sizin için uygun olmayan kelimeleri negatif anahtar kelime olarak belirleyebilirsiniz.
Reklam performansınız iyi olsa bile performansınızı düşürmeyecek şekilde reklam maliyetlerinizi kısmak, kârınızın artmasını sağlayacaktır. Bu nedenle Google Ads maliyet düşürme stratejileri belirleyerek, giderinizi azaltabilir, kalan bütçenizi farklı şekillerde kullanabilirsiniz.
Sizin için hazırladığımız Google Ads Maliyet Düşürme konulu içeriğimizi burada sonlandırıyoruz. Siz de soru ve görüşlerinizi bizimle yorum kısmından paylaşabilir, içeriğimize katkı sağlayabilirsiniz. Profesyonel Google Ads danışmanlığı ya da Ads yönetim hizmeti almak isterseniz, bize iletişim kanallarımız aracılığı ile ulaşabilirsiniz. Ekibimiz sektörünüz ve anahtar kelimeleriniz doğrultusunda en doğru çalışmaları gerçekleştirecek, reklam performansınızı artıracak ve reklam maliyetini düşürecektir.